مهندسی ورزش

وبلاگی برای معرفی رشته ی مهندسی ورزش به علاقمندان این رشته.

مهندسی ورزش

وبلاگی برای معرفی رشته ی مهندسی ورزش به علاقمندان این رشته.

مهندسی ورزش

مهندسی ورزش



مهندسی ورزش تخصصی است که در آن طراحی عناصر ، فضاها و اماکن ورزشی از قبیل کف پوشها، فضا، نور و صداگیری و..... از یک سو و شناسایی نکات مهم در تحلیل و طراحی ابزار جدید،‌ از سوی دیگر مورد توجه قرار می گیرد. تجهیزات ورزشی غالباً جزیی از بدن انسان تلقی می شوند. مهندسی پزشکی ، فیزیک مکانیک، تکنولوژی ساخت و تولید، دانش شیمی و پلیمری و .. همگی در یک مجموعه و به منظور ساخت ابزار بهتر مورد بهره برداری قرار می گیرند.

 

 ورزش به عنوان مجموعه ای خاص از حرکات مهارتی انسانی است. پیشرفته ترین ابزارهای سنجشی و تصحیحی، یعنی سیستم های تحلیل حرکت، در اصل سینماتیک بدن ورزشکار را شناسایی می نمایند و بدنبال آن تبادلات نیرویی نیز از طریق سکوهای نیرویی مورد ارزیابی قرار گرفته تا تواماً توصیف دینامیک حرکت را در اختیار متخصصین بیومکانیک و بیودینامیک ورزش قرار دهند. در این راستا نه تنها اطلاعات دقیق تربیت بدنی بلکه دانش کامل اصول فنی و مهندسی نیز لازم خواهند بود تا بتوان توصیف دقیق ، علمی ، فنی و مهندسی برای حرکت موردنظر ارائه داد.

پاسخ به سوالات

سلام. پیرو سوالاتی که چند تن از دوستان در وبلاگ در مورد این رشته از ما پرسیدن باید بگم که رشته مهندسی ورزش در حال حاضر فقط در دانشگاه علوم و تحقیقات در مقطع کارشناسی و در دانشگاه امیرکبیر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تدریس هست و در دانشگاه های دیگه تا اونجایی که ما اطلاع داریم نیستش.

اما رشته مهندسی ورزش در مورد چی هست؟

مهندسی ورزش رشته ایست که به ورزش از زاویه مهندسی نگاه میکنه و برای طراحی ابزار، لوازم و اماکن ورزشی، لباسها و کفش های ورزشی، تحلیل بیومکانیکی حرکات ورزشکاران، و جنبه های مدیریتی و روانشناسی ورزش و ... میپردازد. و بیشتر دروسی که در این رشته تدریس میشه مربوط به برق ، الکترونیک، مکانیک، معماری و پزشکیه.


امیدوارم این اطلاعات کلی برای شما دوستان عزیز مفید واقع بشه.


لطفا نظر یادتون نره!!!!

وعده برای بچه هایی که دفاع کرده اند

درود بر همگی،لطفا این خبر رو به گوش همه برسونید،دکتروظیفه دوست گفتند؛بچه هایی که دفاع کرده اند و تمایل دارند کارهاشون چاپ بشه در یک مجله ،کنفرانس یا سایت معتبربا اینجانب آرام بهمنی تماس بگیرندتا هماهنگی های لازم انجام بشه

امتحان پروژه ی طراحی اجزا

قابل توجه دانشجویان محترمی که دزس طراحی اجزا با جناب آقای دکتر محمدعلیها داشتند

امتحان پروژه ی طراحی اجزا روز سه شنبه مورخ 92/6/5 ساعت 9 صبح دانشکده فنی و مهندسی توسط آقای آرام بهمنی برگزار میشود.

توجه داشته باشید که گزارشها باید همان روز در یک CD تحویل داده شوند.