مهندسی ورزش

وبلاگی برای معرفی رشته ی مهندسی ورزش به علاقمندان این رشته.

مهندسی ورزش

وبلاگی برای معرفی رشته ی مهندسی ورزش به علاقمندان این رشته.

پاسخ به سوالات

سلام. پیرو سوالاتی که چند تن از دوستان در وبلاگ در مورد این رشته از ما پرسیدن باید بگم که رشته مهندسی ورزش در حال حاضر فقط در دانشگاه علوم و تحقیقات در مقطع کارشناسی و در دانشگاه امیرکبیر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تدریس هست و در دانشگاه های دیگه تا اونجایی که ما اطلاع داریم نیستش.

اما رشته مهندسی ورزش در مورد چی هست؟

مهندسی ورزش رشته ایست که به ورزش از زاویه مهندسی نگاه میکنه و برای طراحی ابزار، لوازم و اماکن ورزشی، لباسها و کفش های ورزشی، تحلیل بیومکانیکی حرکات ورزشکاران، و جنبه های مدیریتی و روانشناسی ورزش و ... میپردازد. و بیشتر دروسی که در این رشته تدریس میشه مربوط به برق ، الکترونیک، مکانیک، معماری و پزشکیه.


امیدوارم این اطلاعات کلی برای شما دوستان عزیز مفید واقع بشه.


لطفا نظر یادتون نره!!!!

نظرات 11 + ارسال نظر
حسین شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 00:44

با سلام
من فارغ التحصیل مهندسی مواد هستم و میخواستم در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی ورزش شرکت کنم اما از منابع آمون اطلاعی ندارم اگه امکان داره راهنماییم کنید
متشکرم

amir khankeshizadeh یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 13:22

با سلام خدمت دوستان من دانشجویی کارشناسی ارشد مهندسی ورزش دانشگاه امام رضا هستم دوستان اگه اطلاعات یاسوالی در این مورد دارن میتونن از طریق amirkh1368@yahoo.comبپرسن .تاجایی که بتونم می تونم کمک کنم به دوستان.

سونا امامی چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 21:57

سلام دوستان خوبم! من فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار کامپیوتر و دبیر آموزش وپرورش(هنرستان)م.به نظر شما بیومکانیک میتونه گزینه خوبی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای من باشه؟؟ من از آینده شغلی این رشته هیچ اطلاعی ندارم.متاسفانه همکاران تربیت بدنیم هم به این رشته به عنوان رشته ورزشی نگاه میکنن نه مهندسی!!

مینا رضوی دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 00:22 http://www.booktolearn.com

دانلود کتابهای مهندسی برق
http://www.booktolearn.com/?cat=39

دانشجو سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:25

سلام نویسنده ی هم رشته ای
یه سوال داشتم.من ترم اولی هستم و به چم و خم این رشته آشنایی ندارم. میخاستم میزان مقبولیت این رشته رو در جامعه بدونم... و این که استادای این رشته چطورن؟ سختگیرن یا نه؟
من با آقای طالشی و پارسایی و حاجی مولانا و خانم شهیدی و حجت و صادقی کلاس دارم این ترم... چطورن؟؟!
ممنون یاسمن جان

سلام. من که ترم آخر هستم هنوز خیلی جاها که میرم باید توضیح بدم که رشته ما تربیت بدنی نیست وی با این حال اگر این رشته جا بیفته قطعا با پیشرفتهایی که توی ورزش کشور داره اتفاق میفته بسیار مفید خواهد بود. ولی این وابسته به دانشجوهای عزیزمون مخصوصا شما دوستان ورودی جدید هست. برای شما و تمامی هم ورودی هاتون آرزوی موفقیت دارم.

مریم سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:38 http://angrybirds2009.blogfa.com

سلام ارام جان...
ی سوال استادا کلا جزوه و این حرفا میدن و مرتب سر کلاس حاضر میشن,عایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سرگروه رشتمون کی هست؟؟
مراسم معرفی هیچی نگفتن فقط گفتن تا کارشناسی میشه اونجا باشیم بعدش چی؟؟؟؟
مرسی عزیز

سلام دوست من. من یاسمن هستم. از اینکه به وبلاگ خودت سر زدی ممنونم. مدیر گروه ما آقای دکتر سارنگ هستن و کلاسها مخصوصا آزمایشگاه ها معمولا تا حذف و اضافه تق و لقه اما خیلی از استادا هستن که از روز اول میان.

فرهاد سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:01

سلام دوستان عزیز من امسال تو رشته مهندسی ورزش علوم تحقیقات قبول شدم و همزمان هم تو عمران رودهن حقیقتش نمیتونم تصمیم بگیرم میشه با توجه به اطلاعتتان از این رشته بگید آینده این رشته تو ایران چیه؟ و آیا بهتره اینجا را ادامه بدم یا عمران رودهن را؟

مریم یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:46 http://angrybirds2009.blogfa.com

سلام....
خسته نباشی،بابت درست کردن این وب....
من امسال تازه قبول شدم و هیچی از مهندسی ورزش نمیدونستم!
من اولا فک میکردم ی چی شبیه تربیت بدنی و مربیگری ورزش و...
خیلیم در مورد بازار کارش اطلاع نداشتم و ندارم.
اگ لطف کنید در مورد بازار کارشم بگید ممنون میشم!

فاطمه یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 16:49

سلام .من همین امروز جواب آزادم اومد و مهندسی ورزش علوم تحقیقات قبول شدم
خوشحالم و امیدوارم توش موفق باشم . ممنون از وبلاگتون

غزل یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 16:47

سلام و خسته نباشید!
من همین الان فهمیدم که مهندسی ورزش علوم تحقیقات قبول شدم! می خواستم بدونم آینده شغلی و تضمین برای ادامه ی تحصیل در این رشته چطوریه؟؟! ممنون :)

نازنین جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:02

سلام
دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا مشهد هم امسال 30 نفر رو برای این رشته در مقطعه کارشناسی ارشد گرفته.
منم جزو همونها هستم ولی هیچ اطلاعاتی در مورد این رشته ندارم. لطفا اگه امکانش هست منو راهنمایی کنید که چطوری جزوه ها و یا کتابهایی در این خصوص را دانلود و یا تهیه کنم. خیلی برام مهمه. ممنون میشم اگه جواب بدید.
در ضمن دروس ترم اول ما اینهاست
فیزیولوژی
آناتومی
بیومکانیک عمومی
مبانی مهندسی ورزش
بی نهایت سپاسگذارم
و منتظر پاسخ شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد